10 days left...

Om 10 dagar är det skolavslutning! Det blir bara 5 skoldagar med idag eftersom det är 6:e juni och allt sånt. Så imorgon blir sista dagen innan långhelgen börjar! Ska nog bara slappa den helgen och träffa min kusin på 6:e juni.

We ♥ it

 

 
www.weheartit.com

27/5

Nu sitter jag här igen har tråkar på min långa håltimme. Idag har jag faktiskt varit med pappa på någon företagsmässa en liten stund. Var inte jättekul, men jag kom ifrån datorn lite och så bjuder dom på massor av godis och sånt.
  Snart ska jag gå tillbaka till skolan. Börjar vid halv ett. Kan säga redan nu att det kanske inte blir någon uppdatering i helgen. Det beror på att jag har väldigt mycket planerat. Imorgon ska jag på min kusins födelsedagskalas och träna lite extra karate eftersom jag ska ta mitt gröna bälte på söndag så då är jag också upptagen.


Nytt från H&M

Hade nästan glömt att jag lovade att visa det jag har beställt från H&M. Skulle ha beställt ett par shorts också, men dom fanns inte i lager och skulle inte komma förrens i slutet av sommaren. Då är det bättre att köpa ett par i en affär istället.







25/5

  Idag har det varit kabaré i skolan, jättekul! Sen efter skolan skulle jag egentligen gått och kollat när Ebba spelade piano på ett café, men stannade hemma och pluggade istället eftersom jag inte skulle hinna göra det nu på kvällen för då var jag på informationsmöte om konfirmatitionen.
  Min kompis har hittat en ny trailer till The Sims 3 Leva livet så jag lägger upp den. Idag är det bara 6 dagar kvar tills det kommer ut och då ska jag beställa det.



cocoo.se

Ville bara tipsa om en väldigt bra hemsida som säljer smycken, klockor, väskor och massor av andra roliga accesoarer. Klicka HÄR för att komma till sidan.





22/5

  Har inte hunnit med bloggen dom senaste dagarna. I fredags var jag med min kompis och sen kom mormor och morfar. Och igår var jag inte hemma på hela dagen eftersom jag var på min kusins konfirmation. Men idag gör jag typ inget. Ganska skönt att bara lata sig på söndagarna.
  Idag är det bara 19 dagar kvar tills skolavslutningen och då lovar jag att försöka uppdatera lite oftare.

Snygga shorts

  Hittade nyss dom här snygga shortsen från Lindex. Har letat efter ett par snygga midjeshorts, och nu har jag hittat ett par som är nästan exakt som jag vill ha dom.
  Har också beställt lite från H&M som jag fick hem idag. Visar det någon gång under veckan.



18/5

  För ett tag sen kom jag hem efter att ha haft friluftsdag i skolan. Vi gick runt sjön i grupper och så var det tipspromenad och olika stationer. Det var väl helt okej, men det kunde ju ha varit lite mer planerat. Man hade ju kunnat få veta sin starttid  dagen innan, eftersom vi fick vänta i ungefär en halvtimme innan vi fick gå.
  Idag fyller mamma 40 år, grattis! Det blir inget kalas precis, men vi ska äta något extra gott och så måste man väl hjälpa till att städa och duka och allt sånt tråkigt också.
 


Shoppingfynd

Jag vet att jag är ganska dålig på att uppdatera just nu, men jag ska försöka bättra mig.
  I lördags var jag och mamma och shoppade. Hittade inte så mycket, men tänkte visa det jag köpte. Jag har beställt från H&M också, men det visar jag när det har kommit hem.






Blus: Trend House
Nagellack: Isadora No: 713
Öronhängen: B Young

Eurovision Song Contest

Just nu sitter jag och tittar på ESC. Alla bidrag är äntligen färdiga. Har väl inte varit så koncentrerad på själva pogrammet. Antingen mobilen eller datorn är framme hela tiden. Nu ska jag göra lite annat, men uppdaterar imorgon igen.
  Godnatt! 

The Sims 3 Leva livet

Den 31 maj kommer det ut ett nytt spel till The Sims 3. Detta har jag redan bestämt mig för att köpa så fort det går att få tag i det. Här kommer trailern.






  För er som undrar vilka spel jag redan har, så är det Lyx & design (prylpaket). Det är jättemånga snygga saker till så att man kan bygga supermoderna hus.
  Jag har också Destination världen (expansionpaket). Det ska ju vara som Jorden runt till The Sims 2 och jag tycker att Jorden runt är lite roligare. Men däremot är Destination världen helt okej.

12/5

Idag var jag i skolan igen. Har lite hosta och så, men annars mår jag jättebra. BTW, hittade detta på Facebook nyss. Prova det, det funkade för mig. Tycker faktiskt att sånt här är lite läskigt.




Följ instruktionerna så snabbt som möjligt, men läs inte vidare på nästa fråga innan du svarat på den föregående. Du behöver inte skriva ner svaren, bara svara i huvudet och gå vidare till nästa fråga.




Hur mycket är:

12+18












RIKTIGT 30




3+56














RÄTT 59






89+2














YES YES 91






12+53














JAJEMÄN! 65







75+26













RÄTT IGEN 101






25+52














JOPP 77






63+32













ALLDELES RIKTIGT 95







Jag vet! Matematik är hårt arbete, men det betalar sig!!!!







Kom igen, ett par till...







123+5













KORREKT 128








SNABBT NU! TÄNK PÅ ETT VERKTYG OCH PÅ EN FÄRG














LITE LÄNGRE NED














LITE TILL...














BARA LITE TILL...














Du har tänkt på en HAMMARE och RÖD, inte sant???


Om du inte har tänkt på en röd hammare, är du bland de 2% som har en annorlunda (onormal) hjärna.


98% tänker på en hammare och röd, när de utför denna uppgift.


Om du inte tror på det, be någon annan gå in här och göra testet!


11/5

Idag är jag hemma från skolan eftersom jag är sjuk. Jag är förkyld, har ont i halsen och har nog feber. Ganska skönt att vara hemma nu. Det är ganska mycket i skolan dom sista veckorna innan sommarlovet, men det är också jobbigt att missa det.
  



 

Lazy days in the sun

Nu börjar det bli lite varmare igen. Just nu visar termometern +30 grader, fast solen lyser på den, men ändå. Idag blir det shorts tror jag. Ska beställa hem ett par nya shorts från H&M idag. Hoppas att de passar för jag vill så gärna ha dom.
  Nu ska jag göra mig iordning och gå ut i solen.
  Vad gör ni idag då?

Ny design

Idag på håltimmen fixade jag lite med min nya design och nu har jag gjort lite till så den är väl färdig nu. Blir säkert någon ändring sen, men just nu är jag ganska trött på att sitta och jobba med designen. Datorn vill ju inte alltid precis som jag vill^^
  Här kommer i.a.f före och efter bilder på designerna.



Före:






Efter:


Snyggt från H&M

Tänkte beställa hem lite från H&M. Vet inte riktigt vad jag ska köpa, men jag behöver lite nytt. Här är lite av det som jag funderar på att köpa.








Ny kategori


Har gjort en ny kategori som heter foto. Har massor av bilder som jag har tagit när jag har tråkigt. Det kanske inte är så roliga motiv, men den sista ser ganska god ut^^
  Har även gjort en till liten ändring. Kategorin som hette Onyttigheter heter numera Onyttigheter och recept. Det kan ju lika väl ligga i samma.












Snö??

Idag är det exakt en månad och en vecka till skolavslutningen. Det blir 38 dagar och det har snöat idag. Det har ju redan smält bort, men ändå. Jag tillåter inte att det snöar mer. Jag vill ju ha sommar, vilket det var för några dagar sedan.

The Twilight Saga Breaking Dawn

Längtar så tills Breaking Dawn kommer på bio. Det är ju typ evigheter tills dess, nämligen den 18 september 2011 och den kommer att delas in i två delar så den 16 november 2012 kommer andra delen.
  Har inte läst den sista boken ännu och vet inte om jag ska göra det. Har läst dom tre första, men dom är ganska sega. Tycker mer om filmerna.



RSS 2.0