Enkel nageldesign

Youtube prenumenerar jag på Meliney's videoklipp. Var bara tvungen att tipsa om detta klippet hon la ut. En väldigt enkel nageldesign. Både snabbt och snyggt. Ska nog prova det någon gång.



Färgexplositon

Igår gjorde jag ett kollage med färglada saker. Blev kanske inte så mycket, men jag kanske gör ett till någon gång. Under bilden kan du se var du kan köpa allt.



Kolla nummrerna på bilden.
1-3 H&M
4-6 Lindex
7-8 Zara7
9 Gina Tricot

ICA reklam

ICA's reklamer är ju så himla bra. Brukar inte bry mig om reklamen på TV annars, men så fort en ICA reklam kommer så bara måste man se den. Om ni inte har sett denna veckans så borde du kolla på den nu!

 


Sovmorgon!

Idag har jag sovmorgon vilket jag aldrig har annars. Det skulle vara tyska nu på morgonen egentligen, men våran lärare ska rätta nationella prov och det finns ingen som kan vara vikarie. Men det är jag bara glad för. Ganska bra start efter lovet.
  Jag börjar 9.45 och sen har jag bara tre lektioner. Tisdagar är nog den bästa dagen faktiskt.

Bildspel

Tänkte visa mitt bildspel som jag har gjort med bilder från The Sims 3. Jag la nyss upp den på youtube. Du får gärna kolla min youtube kanal här.



Home made cupcakes





Var bara tvungen att visa min tröja som jag har på mig idag. Jag är ju en cupcakelover så jag älskar denn tröjan.

Black Eyed Peas

Just nu sitter jag och kollar på MTV. Dom visar MTV World Stage: Black Eyed Peas. Jag tycker att dom är jättebra. Nu ska jag kolla på pogrammet istället för att blogga.



Skolaslutningsklänning?

Började redan nu fundera lite på vad jag ska ha på mig på skolavslutningen. Det brukar bli att jag inte hittar något förrens någon dag innan. Tänkte börja titta på sånt tidigare i år.
  Här kommer två snygga klänningar jag hittade.

H&M

Zara


Någon som har några bra förslag på klänningar?

Påskgodis

Det bästa med påsken är ju helt klart godiset. Jag brukar passa på att köpa några påsar med dragé egg eftersom att dom bara säljs på påsken. Tycker att dom är så himla goda. Tyvärr mår man ju lite illa av att äta för mycket.
  Tänkte att jag skulle gå ner till ICA senare och fylla på godisförrådet^^






19/4

Idag var det ännu en dag med fint väder. Lite blåsigare idag bara. Jag öch min kompis har faktiskt suttit och spelat sims en stund. Men jag har ju varit ute nästan hela dagen igår och hela förmiddagen idag.
  Senare blir det karateträning. Vet inte om jag ska träna eftersom jag har lite ont i halsen. Har varit förkyld också.

Sommarlov?

Just nu känns det faktiskt mer som att det är sommarlov än påsklov. Det är ungefär 19 grader i skuggan. Jag ska gå ut och sätta mig i solen och läsa en bok. Ska kanske måla naglarna sen också, men jag får se om jag hinner.
  Hur varmt är det hos er?

Kort bloggpaus

Kommer att ha någon bloggfri dag under påsklovet. Är tillbaka om ungefär ett-två dygn.

Choklad

Nästa veckan är det påsklov så idag på tyskalektionen fick vi ledtrådar (på tyska då) om var vi skulle leta efter godis. Man fick en liten chokladkaka med en påskahare på. Det roliga var texten som stod på. Det stod Zähneputzen nicht vergessen! Det betyder att man inte ska glöma borsta tänderna^^


Sommarens snyggaste shorts

Jag längtar verkligen tills det blir "shortsväder" som jag säger^^ Så länge får man väl nöja sig med att kolla på dom och kanske köpa några också.

Bik bok, 199:-

Gina Tricot, 299:-

H&M, 199:-
ellos.se, 249:-





Samsung Galaxy Mini

Skrev ju att jag kanske skulle köpa en Sony Ericsson Experia X8, men så blev det inte. Jag har nyss beställt en Samsung Galaxy Mini. Minnet är inte så bra, men jag beställde ett minneskort till.


Jag ska ha en vit.

Lukten av "sommarregn"

Idag när jag gick hem från skolan började det regna och det luktade lite "sommarregn". Jag tycker egentligen inte om själva lukten, men det känns ju lite som att sommaren är på väg. 
  Idag ska jag bara plugga och sen blir det karateträning ikväll. Ska försöka att hinna göra lite på den nya bloggdesignen också. Jag har redan gjort en header, men vet inte om jag är helt nöjd med den. Jag har inte lagt ner så mycket tid på den, så jag gör nog en ny när jag har tid.

Vilken ska man välja?

Sitter och funderar lite på en ny mobil. Tror att jag ska ha en Experia X8, men har inte beställt någon ännu. Mamma tycker att jag ska vänta lite och det kanske är bra, så att jag hinner fundera lite.
  Jag är inte helt säker på om jag ska ha den. Det finns ju så många att välja på. Vad har ni för någon mobil?


Sony Ericsson Experia X8

Födelsedagskalas

Imorgon fyller mina syskon år, så dom ska ha kalas idag. Så hela släkten kommer. Dom kommer ungefär vid ett så nu ska jag byta om.



Grattis i förskott, Ebba och Viktor!

Snyggt från H&M

Jumpsuit, 149:-

Kjol, 99:-

Linne, 79.50:-

Solglasögon, 69.50:-

7/4

Ville bara tipsa om en bra youtube-kanal. Det är en som har jättemånga nagelfilmer. Klicka här för att komma dit.





Mina snygga naglar

Fixade mina naglar för någon dag sen. Ser att bilderna inte blev så bra, men jag har inga andra nu. Denna gången gjorde jag ingen film för det tar så lång tid. Jag kanske kommer att göra det någon annan gång när jag har tid.






Detta behöver man:

Bloggare med bra klädsmak

Foki

Kenza

Stephanie

The Karate Kid

Igår hyrde vi den nya Karate Kid. Den handlar om tolvåriga Dre (Jaden Smith) och hans mamma. Dom måste flytta från Detroit till Kina p.g.a att mamman blir omplacerad på jobbet.
  Dre blir mobbad i skolan av ett gäng som tränar Kung Fu. Efter ett tag blir han vän med Han (Jackie Chan) som är Kung Fu-mästare. Han lär Dre Kung Fu så att han kan vara med i den stora tuneringen.
  Jag tyckte att filmen var jättebra, skulle gärna se den igen, men det hinner jag nog inte idag.



 







Vem skulle inte vilja vara så här vig?

Rolig video

Igår hittade jag denna videon på Youtube. Lite kul faktiskt. Undrar hur det funkar egentligen.


April april!

Idag är det första april. Jag har inte lurat någon ännu, men ska försöka komma på något roligt till pappa.
  På mattelektionen skulle vi ställa fram klockan så att vi skulle kunna sluta tidigare. Det gick inte så bra. Den var satelitstyrd, så vi fattade inte hur man skulle göra. Sen ramlade batteriet ur samtidigt som våran lärare kom. Vi fick göma bateriet och klockan stod ju stilla. Det var ju tur att hon märkte det, annars kanske vi inte skulle få sluta^^ Men hon var ganska arg, för hon fattade ju att vi hade gjort något med den.


RSS 2.0